ΝΕΑ ΜΙΚΡΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

Περίπτερα διαφορετικά από τα… άλλα (ΦΩΤΟ)

Μπλουζάκια με αστείες φράσεις, εκκλησιαστικές εικόνες, θυμιατήρια, κομποσκίνια, «έξυπνες» συσκευές για τις νοικοκυρές αλλά και ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι τα προϊόντα που φιγουράρουν πλέον στα… διαφορετικά περίπτερα της Θεσσαλονίκης.

Τα περίπτερο της πόλης αλλάζουν μορφή και πλέον αντί για τσιγάρα, οι πολίτες πηγαίνουν σε αυτά για να προμηθευτούν… από οικιακά μέχρι και εκκλησιαστικά είδη.

Με σκοπό να πάνε κόντρα στην οικονομική κρίση, όπως λένε οι ιδιοκτήτες αυτών των ξεχωριστών περιπτέρων, αποφάσισαν να κάνουν τη διαφορά και να ρισκάρουν ανοίγοντας ένα αντισυμβατικό είδος επιχείρησης.

Ο Κυριάκος Κυριακίδης άνοιξε περίπτερο με τυπωμένα μπλουζάκια πριν από δύο μήνες στην οδό Τσιμισκή. Τα μπλουζάκια αναγράφουν από αστείες φράσεις, μέχρι συνθήματα ομάδων και μηνύματα αγάπης, προκαλώντας το βλέμμα και το ενδιαφέρον των περαστικών.

«Ασχολιόμουν με το συγκεκριμένο αντικείμενο και τον τελευταίο καιρό έψαχνα οικονομικότερες λύσεις. Το μίσθωμα είναι σαφώς χαμηλότερο από αυτό που δίνεις για να νοικιάσεις ένα κατάστημα και το συγκεκριμένο σημείο δεν παύει να είναι ένα πολύν καλό πέρασμα».

Η άδεια που χρειάζεται είναι περιπτέρου ενώ το ενοίκιο δεν ξεπερνά τα 300 ευρώ. Προϋπόθεση από τον δήμο για να ανοίξει ένα τέτοιο περίπτερο-«μπουτίκ», είναι να υπάρχουν κάποια κλασσικά είδη, όπως αναψυκτικά, στυλό, χαρτομάντιλα. Εάν επιθυμεί ο επαγγελματίας φυσικά μπορεί να έχει τσιγάρα και τρόφιμα, όμως λίγοι επιλέγουν να βάλουν και άλλα είδη. Ο λόγος είναι ότι θέλουν να διατηρήσουν την «προσωπικότητα» του περιπτέρου.

«Δεν υπάρχει λόγος τα προϊόντα να είναι μόνο σε καταστήματα, όπου τα έξοδα είναι αυξημένα», λέει στην «Κ» ο Δημήτρης Αρβανιτίδης που διατηρεί περίπτερο στην Τσιμισκή με οικοκυρικά είδη. Τα προϊόντα του τα διαθέτει σε πανηγύρια, και όπως λέει ο ίδιος το περίπτερο που άνοιξε πριν από δύο μήνες,αποτελεί ένα συμπλήρωμα του εισοδήματός του.

«Ο κόσμος σταματάει να δει τα προϊόντα ρωτάει μαθαίνει και αγοράζει. Έχει φτηνό κοστολόγιο σε σχέση με ένα μαγαζί και είσαι στον ίδιο δρόμο με το μαγαζί. Οι ηλικίες ποικίλλουν καθώς τα προϊόντα είναι «βάλσαμο» για νέες νοικοκυρές. Επίσης, οι τουρίστες αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού μας κοινού», αναφέρει ο κ. Αρβανιτίδης.

Η οικονομική κρίση και η απόλυση από την δουλειά του, οδήγησε τον Δημήτρη Μήτρενα, στο να ρισκάρει και να ξεκινήσει πριν από περίπου ενάμιση μήνα την δική του επιχείρηση στην οδό Βενιζέλου.

«Απολύθηκα από πολυεθνική εταιρία και λόγω της οικονομικής κρίσης ήταν πάρα πολύ δύσκολο να βρω δουλειά. Έχω τελειώσει την θεολογική σχολή και ο πατέρας μου είναι ιερέας. Έτσι έχοντας και κάποιες γνωριμίες στον χώρο, πήρα την απόφαση να το ρισκάρω να ανοίξω περίπτερο με εκκλησιαστικά είδη. Τα συμβατικά περίπτερα, πλην κάποιων λίγων εξαιρέσεων, δε δουλεύουν και έτσι δοκιμάσαμε μία εναλλακτική λύση που για την ώρα φαίνεται να πηγαίνει καλά», εξηγεί ο κ. Μήτρενας.
Ο κόσμος, σύμφωνα με τον ίδιο, στην αρχή ήταν λίγο διστακτικός, όμως καθώς περνάει ο καιρός και ανοίγουν και άλλα τέτοια περίπτερα γίνεται πιο δεκτικός.

«Το δικό μου αντικείμενο προσελκύει συγκεκριμένους καταναλωτές, για αυτό πέραν του θρησκευτικού τουρισμού θέλουμε να προσελκύσουμε και άλλον κόσμο. Έτσι σιγά σιγά βάζουμε και άλλα προϊόντα διακοσμητικά και ήδη λαϊκής τέχνης. Στον συγκεκριμένο τομέα πρέπει να αναπτύξεις μία σχέση με τον πελάτη, δεν είναι όπως το συμβατικό περίπτερο που θα έρθει ο καταναλωτής θα πάρει τσιγάρα και θα φύγει», καταλήγει.

Έχοντας ήδη 4 καταστήματα με είδη ηλεκτρονικού τσιγάρου ανά την Ελλάδα, ο Παναγιώτης Μπάρος, αποφάσισε να ανοίξει περίπτερο στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας.
Όπως εξηγεί η υπάλληλός του Αθηνά Πολιαννίδου, το περίπτερο που πουλάει ηλεκτρονικά αντί για συμβατικά τσιγάρα άνοιξε το πέρυσι το Πάσχα.

«Η κίνηση είναι αυξημένη και η ιδέα ήταν να είναι ανοιχτό και τα απογεύματα προσελκύοντας περισσότερο κόσμο. Το ενοίκιο είναι χαμηλό και το σημείο είναι πολύ καλό, ο κόσμος σταματάει έστω και από περιέργεια. Ενημερώνεται, δοκιμάζει και αγοράζει. Πολλοί είναι και οι τουρίστες που κάνοντας τη βόλτα τους, σταματούν και ψωνίζουν καθώς τους κεντρίζει το ενδιαφέρον η διαφορετικότητα του περιπτέρου», εξηγεί η κ. Πολιαννίδου.

 

http://www.karfitsa.gr

 

Κάντε Κλικ για να σχολιάσετε

Αφήστε μια Απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβαστηκαν Πολυ

Vapour2SmokePro Cash & Carry
To Top