ΝΕΑ ΜΙΚΡΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

Ένα Μίνι Μάρκετ «Λίγο απ’ όλα!»

Όπως αναφέρει και η τοιχογραφία του καταστήματος, το Μίνι Μάρκετ επί της οδού Βασιλίσσης Φρειδερίκης 22, στην Παιανία Αττικής, έχει… λίγο απ’ όλα! Αυτό όμως φαίνεται ότι είναι και το μυστικό της επιτυχίας του, όπως μας εξήγησε ο ιδιοκτήτης του, κ. Σάββας Σαμπανίδης.

Του Βάιου Τασούλα

O τζίρος της λιανικής αγοράς παραμένει σε υψηλά επίπεδα και οι εκτιμήσεις για το μέλλον κάνουν λόγο και για περαιτέρω ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια. Στα μίνι μάρκετ όμως, η κατάσταση είναι πολλές φορές ζοφερή, αφού η μειωμένη οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών εν μέσω κρίσης, τους οδηγεί συχνά στα μεγάλα καταστήματα που έχουν τη δυνατότητα για προσφορές και χαμηλότερες τιμές.

Πώς μπορεί λοιπόν να επιβιώσει σήμερα ένα μίνι μάρκετ;

Την απάντηση μας δίνουν πρωτοβουλίες και εγχειρήματα όπως αυτό του κ. Σάββα Σαμπανίδη. Ιδιοκτήτης ενός ακόμη μίνι μάρκετ στον Γέρακα Αττικής, μας εξηγεί ότι η εμπειρία του στον συγκεκριμένο κλάδο υποδεικνύει την ανάγκη για έναν συνδυασμό παροχών, ώστε να προσελκύσει στο κατάστημα τον πελάτη και να τον «κερδίσει» από το σούπερ μάρκετ.

Αν κάνεις αυτή τη δουλειά, ξέρεις εκ των προτέρων ότι οι εργάσιμες ώρες είναι πάρα πολλές. Εμείς ανοίγουμε από τις 6 το πρωί και κλείνουμε 11 το βράδυ.

«Στο άλλο μου κατάστημα, έχω προσθέσει και φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ώστε να ξέρει ο καταναλωτής ότι εκεί θα βρει και μια μεγάλη γκάμα από ελληνικά φρέσκα προϊόντα που δεν θα βρει σε πολλά μεγάλα μάρκετ», μας εξήγησε.

Πώς ήρθε όμως η ιδέα για έναν συνδυασμό μίνι μάρκετ με καφέ;

Ένα Μίνι Μάρκετ «Λίγο απ’ όλα!»

«Υπήρχε ήδη στον χώρο αυτό, ένα μίνι μάρκετ, το οποίο και ήταν μεσοτοιχία με ένα ιχθυοπωλείο. Όταν αποφάσισα να το αποκτήσω, λοιπόν, σκέφτηκα ότι ήταν μια ευκαιρία να συνδυάσω δύο μαγαζιά σε ένα. Ήθελα επομένως μαζί με το μίνι μάρκετ να κάνω και κάτι ακόμη με μικρό ρίσκο. Κάτι που να “πουλάει” σήμερα στην Ελλάδα. Και κάπως έτσι κατέληξα στον καφέ». Η ιδέα ήταν απλή, αλλά και ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς το κατάστημα έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει στην περιοχή και το πελατολόγιό του αυξάνεται διαρκώς, όπως παρατηρήσαμε και στον λίγο χρόνο που περάσαμε εκεί.

«Ναι, η κίνηση είναι μεγάλη. Στην αρχή ο κόσμος εντυπωσιαζόταν με το ύφος του καταστήματος, αφού είναι κάτι διαφορετικό, που δεν είχαν συνηθίσει. Πλέον, όμως, έρχονται και γιατί ξέρουν ότι εδώ, εκτός από τον καφέ τους, μπορούν να πάρουν και άλλα ψιλικά», μας εξήγησε ο κ. Σαμπανίδης.

Καφές και… χλωρίνη

Για ποιο από τα δύο καταστήματα πηγαίνει όμως ο κόσμος στο «Λίγο απ’ όλα»; «Το καθένα έχει το δικό του καταναλωτικό κοινό, αλλά το σημαντικό είναι ότι εδώ συνδυάζονται. Κάποιος που θα έρθει να πάρει τα τσιγάρα του ή να κάνει μερικά ψώνια, θα πάρει από εδώ και τον καφέ, ενώ αντίστοιχα κάποιος που θα έρθει για τον καφέ, σίγουρα θα θυμηθεί και κάτι άλλο που χρειάζεται. Μας έχει τύχει πολλές φορές να επισκεφτεί κάποιος το κατάστημα για καφέ και να πάρει ας πούμε και… χλωρίνη ή χαρτί υγείας, γιατί μπαίνοντας εδώ, θυμήθηκε ότι του λείπει στο σπίτι.»

Και ο ίδιος ο κ. Σαμπανίδης όμως, δεν αφήνει την ιδέα του να δουλέψει από μόνη της. Έχει προσθέσει στο κατάστημά του αρκετά πράγματα που μπορούν εύκολα να οδηγήσουν τον πελάτη σε μία έξτρα αγορά. Δίπλα στον καφέ, μπορεί κανείς να βρει σφολιάτες και κρύα σάντουιτς, αλλά και όλα τα προϊόντα του μίνι μάρκετ που συνδυάζονται με τον καφέ.

Ένα Μίνι Μάρκετ «Λίγο απ’ όλα!»

Πέρα από τα τσιγάρα, έχει τοποθετήσει σε ιδιαίτερα εμφανές σημείο και όλα τα συνοδευτικά του καφέ. Από κρουασάν και τσουρέκια, μέχρι διάφορα άλλα ήδη αρτοποιείου, όπως κουλούρια, μπισκότα, παξιμάδια, λουκουμάδες και άλλα συναφή. «Είναι λογικό. Τα προϊόντα που μπορεί να πάρει κανείς με τον καφέ, είναι ας πούμε στη βιτρίνα, γεγονός που αποδεδειγμένα, αυξάνει τις αγορές τους».

Σημασία στην εξυπηρέτηση

Τόσο ο ίδιος ο κ. Σαμπανίδης όσο και τα άλλα τρία άτομα που δουλεύουν στο μαγαζί (όπως ο κουνιάδος του, ο Αχιλλέας – φωτό) δίνουν ιδιαίτερη σημασία και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους. Έχουν καλή επικοινωνία με όλους τους πελάτες τους και γνωρίζουν τι χρειάζεται για να γίνει σωστά η δουλειά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την παρουσία μας στο κατάστημα, μία γνωστή πελάτισσα από τη γειτονιά ήρθε για καφέ σε… ώρα αιχμής και η ατάκα «να στο φέρουμε εμείς», ακούστηκε αμέσως, ώστε να γλιτώσει και η ίδια την όποια ταλαιπωρία μιας πιθανής αργοπορίας.

Ήθελα να συνδυάσω δύο καταστήματα σε ένα και σκέφτηκα: Τι “πουλάει” σήμερα στην Ελλάδα; Έτσι κατέληξα στον καφέ.

Την ίδια ώρα, ο κ. Σαμπανίδης δεν σκέφτεται σε καμία περίπτωση να μην επιτρέψει τα POS στο κατάστημά του, ακόμη και για τα τσιγάρα και τις κάρτες κινητής, παρά το μηδαμινό κέρδος για τον ίδιο. «Δεν μπορείς να μην εξυπηρετήσεις τον πελάτη που θέλει να πληρώσει με κάρτα, ούτε να τον επιβαρύνεις με παραπάνω κόστος. Το θεωρώ τραγικό! Έτσι χάνεις μακροπρόθεσμα», 
τονίζει.

Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ

Ένα Μίνι Μάρκετ «Λίγο απ’ όλα!»

Οι απαιτήσεις της δουλειάς βέβαια, μόνο αμελητέες δεν είναι, αφού τα ωράρια είναι αναγκαστικά μεγάλα. Το κατάστημα είναι ανοιχτό κάθε μέρα, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, αφού οι Κυριακές είναι ημέρες δουλειάς για τα μίνι μάρκετ. Ως καφέ δε, έχει την υποχρέωση να ανοίγει από νωρίς το πρωί και ως μίνι μάρκετ να μένει ανοιχτό μέχρι αργά το βράδυ. «Αν κάνεις αυτή τη δουλειά, ξέρεις εκ των προτέρων ότι οι εργάσιμες ώρες είναι πάρα πολλές.

Εμείς ανοίγουμε από τις 6 το πρωί και κλείνουμε 11 το βράδυ. Το ωράριο είναι ουσιαστικά υποχρεωτικό, αφού ως καφέ πρέπει να είμαστε από νωρίς γιατί τότε υπάρχει και η περισσότερη κίνηση. Αντίστοιχα το μίνι μάρκετ έχει περισσότερη κίνηση όταν κλείνουν τα σούπερ μάρκετ, το βράδυ και τις Κυριακές», μας ανέφερε συγκεκριμένα.

Οι πωλήσεις στο μίνι μάρκετ «Λίγο απ’ όλα»

Ένα Μίνι Μάρκετ «Λίγο απ’ όλα!»

Το μίνι μάρκετ « Λίγο απ’ όλα » έχει πάντως… πολλά απ’ όλα, αφού στο κατάστημα μπορεί κανείς να βρει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων. Από τρόφιμα και ποτά, μέχρι ΣΚΡΑΤΣ και ηλεκτρονικά τσιγάρα, ενώ υπάρχουν τόσο τα γνωστά brand, όσο και πιο παραδοσιακές επιλογές, με ελληνικά προϊόντα που δεν θα βρουν οι καταναλωτές σε όλα τα σούπερ μάρκετ και τα αντίστοιχα καταστήματα.Όσον αφορά τα «best sellers» του καταστήματος, ο κ. Σαμπανίδης μας είπε:

«Τα συνηθισμένα προϊόντα αποτελούν τις κλασικές επιλογές και των δικών μου πελατών. Πιο πολύ φεύγουν δηλαδή, πέρα από τα τσιγάρα, τα γάλατα, τα αναψυκτικά, τα πατατάκια και άλλα τέτοια ψιλικά. Αρκετοί πάντως, επιλέγουν και τα ελληνικά προϊόντα, με ετικέτες που δεν είναι οι πιο γνωστές της αγοράς».

Ασφάλεια στους κινδύνους

Η ευρύτερη περιοχή της Παιανίας αποτελεί μία από τις επικίνδυνες για καταστήματα όπως το συγκεκριμένο μίνι μάρκετ, αφού όπως μας εξηγεί και ο κ. Σαμπανίδης, δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν γίνει ληστείες σε αντίστοιχα καταστήματα. «Έχουν μπει και σε εμένα, στο άλλο μαγαζί, οπότε έχουμε κάνει και τις αντίστοιχες προσπάθειες για να προστατευτούμε. Το κατάστημα εδώ, διαθέτει κάμερες ασφαλείας, αλλά και συναγερμό, ώστε σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος να είμαστε καλυμμένοι και όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς», υποστήριξε.

Πηγή: minimarketmag.gr

Κάντε Κλικ για να σχολιάσετε

Αφήστε μια Απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβαστηκαν Πολυ

Vapour2SmokePro Cash & Carry
To Top